Sushi til folket

Posisjon har jobbet med Sabrura Sticks & Sushi siden kjeden ble kjøp av Bitastad i slutten av 2018.

Sabrura Sticks & Sushi kombinerer japansk matkunst med norske råvarer og serverer kvalitetsmat for folk i farta. Mest kjent har kjeden vært for sin deilige buffet hvor folk kan komme og nyte et variert utvalg av sushi, sticks og asiatiske småretter for en rimelig penge. I midten av mars 2020 sa det imidlertid stopp, da kjeden og bransjen for øvrig ble møtt med restriksjoner som blant annet innebar at buffeten måtte ryddes vekk.

 

Én kosekombo takk

Når pandemien var et faktum valgte mange å stenge døra. Sabrura derimot, svingte seg rundt og satte all fokus på take away. Frem til mars 2020 var andel take away i kjeden på ca 16 %, resten var buffetsalg. Med netthandel på plass valgte de å trykke til med massive kampanjer først og fremst på braksuksessen «Kosekombo». Denne ble over natta satt sammen av favoritter fra buffeten, noe som betød at gjestene fremdeles kunne koses seg med «buffet» men hjemme i sin egen stue. Kampanjer på Kosekombo og rene take away annonser ble kombinert med AdWords knyttet til sushi i kombinasjon med kjedens lokasjoner. Take away salget gikk i taket og kjeden hadde i perioder større utfordring med å begrense salget til et håndterbart volum enn å nå ut til markedet.

I perioden mars til desember 2020 presterte kjeden å åpne ikke mindre enn 6 nye restauranter og etter gjenåpningen av landet har take away-salget stabilisert seg på rundt 50 % av omsetningen. Flere av restaurantene kan vise til uker med organisk vekst mot fjorår, noe som må sies å være en meget sterk prestasjon i et meget spesielt år.

Sabrura Stick & Sushi er en spennende kunde vi er stolte av å ha samarbeidet med.

 

sabrura_altblirbra_fb_topbanner_V01.jpg