RBK er den mest meritterte fotballklubben i Norden, med 24 seriemesterskap, ti NM-titler og 11 sesonger i gruppespillet i UEFA Champions League. Klubben har gjennomgått en tøff fase med kutt og effektivisering, og er i ferd med å høste fruktene av sitt gjenreisingprosjekt. I 2015 og 2016 tok RBK The Double (seier i serie og NM), festet nytt grep om publikum og har nå opp mot 18.000 tilskuere i snitt på Lerkendal i Eliteserien.

Posisjon ble i 2016 valgt som RBKs nye samarbeidspartner innenfor strategi, analyse og kommunikasjon.

Posisjon samarbeider strategisk med administrasjonen i klubben og leverer kommunikasjonsløsninger til markedsavdelingen. Posisjon er valgt som reklamebyrå for Rosenborg Ballklub i tre år med opsjon på forlengelse. Så langt i samarbeidet har Rosenborg opplevd økt salg av billetter og sesongkort og fått hyggelige tilbakemeldinger fra publikum for god kommunikasjon.